Pagina's

zaterdag 16 september 2017

Stencilling on a bag

Vandaag mag ik mijn debuut maken als gastdesigner van Pronty Crafts voor de komende twee maanden. Ik mocht gelijk met de superleuke nieuwe Pronty Crafts mask stencils aan de slag!
-
Today it’s my debut as a guestdesigner for Pronty Crafts for the next two months. I got the opportunity to start off with the new Pronty Crafts mask stencils!


Ik ben aan de slag gegaan met een katoenen tas en het Pronty Crafts mask stencil 470.802.062 Dots Pattern. Ik heb hiervoor witte acrylverf gebruikt en een Pronty Crafts craftsheet.
-
I used a cotton bag and the Pronty Crafts mask stencil 470.802.062 Dots Pattern. I used some white acrylic paint and a Pronty Crafts craftsheet.


Met een make-up sponsje heb ik de verf door het stencil gedrukt. Het is aan te raden wel even een stuk karton in de tas te stoppen. Dit voorkomt doordrukken van de verf op de andere kant van de tas.
-
With a make-up sponge I pressed the paint through the stencil. I recommend you to put a piece of cardboard inside the bag, to prevent the paint from leaking through. 


Dit stencil leent zich uitstekend voor een herhalend patroon. Je kunt het eenvoudig aanleggen aan wat je al gedaan hebt en zo het patroon voortzetten.
-
This stencil is very usefull for creating a repeating pattern. You can easily line the stencil up to what you stencilled before and repeat the pattern.


Voor de bovenkant heb ik het stencil ook weer aan de patroon aangelegd. Hier heb ik echter met schilderstape een deel van het patroon afgeplakt zodat er een mooie rand ontstaat.
-
For the top I've also put the stencil on the previous stencilled pattern. Here I used some masking tape to mask off a part of the pattern to create a nice border.  


En toen was mijn tas klaar voor gebruik! Zo heb je eenvoudig een unieke eigen tas! Ik hoop dat ik jullie heb mogen inspireren om ook met de mooie Pronty Crafts mask stencils aan de slag te gaan op textiel.

Hartelijke groet,
-
And then my bag was ready to use! It ’s an easy way to create a unique bag! I hope I've inspired you to use the beautiful Pronty Crafts mask stencils on textile as well.

Kind regards, 


12 opmerkingen: