Pagina's

vrijdag 22 december 2017

Happy New Year

Hoi bloglezers.

2017 is bijna voorbij. 2018 gaan we inluiden. Altijd gezellig om dit feest met vrienden en familie te vieren. Ik heb met behulp van de mooie stencils van Pronty Craft een label gemaakt als uitnodiging voor Oud en Nieuw.

~

2017 is almost over. 2018.... here we come! It's a pleasure to celebrate this party with friends and family. I made a label by using the beautiful stencils from Pronty Crafts. It's an inventation.






Benodigdheden:
  • PanPastel of verf
  • Witte en zwarte Gesso
  • Zwarte stempelinkt
  • Stempels naar keuze
  • Diverse stencils van Pronty. In dit voorbeeld heb ik gewerkt met:
    • Triptych 470.803.046
    • Abstract Shell pattern 470.802.064
  • Fixatiespray
  • Label
  • Lintjes naar keuze
  • Zwarte en witte gelpen om te doodlen
~

The products:
  • PanPastel or paint
  • White and black Gesso
  • Black ink
  • Stamps you like
  • A lot of stencils from Pronty Crafts. I have used:
    • Triptych 470.803.046
    • Abstract Shell Pattern 470.802.064
  • Fixation spray
  • Label
  • Ribbons of your choise
  • Black and white gel pen to doodle



Als eerste heb ik een dunne laag witte Gesso aangebracht op het zwarte label. Hierdoor komen de kleuren van je product beter tot z'n recht. Ik heb er dit keer voor gekozen om met PanPastel te werken. Je kunt dit ook met verf of inkt doen. 

~

First I applied a thin layer of Gesso. This makes the  PanPastel colors stand out much better. You can also work with paint or ink.



De Gesso heb ik aan de open lucht laten drogen.

~
Let the Gesso dry at the air.





Daarna heb ik twee kleuren PanPastel aangebracht. Aansluitend de derde kleur. Omdat ik het werkstuk nog niet gefixeerd heb, ga ik niet met de kleuren over elkaar.

~


Then I applied two colors of PanPastel. Afther that the third color. Because I have not yet fixed the label, I do not overcross the colors.





Alvorens ik verder ga met de stencils, fixeer ik het label.

~

Before I continue, I use the fixation and let it dry.



Daarna breng ik met PanPastel kleur aan via het stencil.

~

Afther that I apply some color with PanPastel and I use a stencil for the motive.



Om relief te krijgen, breng ik witte Gesso aan. Dit laat ik aan de lucht drogen.

To create some relief, I apply with a stencil white Gesso.



Daarna kleur ik de Gesso met de Panpastel  en fixeer ik het label.

~

Afther it's dry, I apply on the Gesso some color with PanPastel or paint. Afther that I fix the label with fixation.



Ik breng nog meer kleur en motieven aan met andere stencils.

~

I add more colors and motifs. So much until you are satisfied.



Je ziet nu al diverse kleuren met structuren en motieven van de stencils.

~

At this moment you see many colors and various motifs and structures.




Tussen de stappen door fixeer ik het label en laat ik het drogen aan de lucht.

~

It is important to use the fixation between the steps.


Met witte Gesso en een babydoekje breng ik wat accenten aan. Ik heb hieronder iets teveel Gesso gebruikt. Dit kan ik nog direct wegvegen met een schoon babydoekje.

~

I apply some accents with the white Gesso.



De deksels van de haarschuim- en sprays bewaar ik altijd. Met wat zwarte Gesso, breng ik cirkels aan op het label.

~

I use several lids. With black Gesso I apply some circkles on the label.






Op een nieuw vel papier breng ik PanPastel aan. Dezelfde kleuren waarmee ik het label heb bewerkt. Daarna fixeer ik het.  Als het droog is, stempel ik erop.

~

I apply some PanPastel or paint on a new sheet of paper. I use the same colors as on the label. Then I fix it.  When it is dry, I stamp on it.




De afbeeldingen knip ik uit en plak ik op het label.

~

I cut out the images and past them on the label.


Daarna heb ik wat teksten geprint. Deze heb ik uitgeknipt en opgeplakt. Als laatste heb ik leuke lintjes aan het label geknoopt.


~
Finaly I have printed out some texts and put them on the label. 




Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben en wens jullie hele fijne feestdagen en een gezond &gelukkig 2018.

Tot volgend jaar!

~

I hope te have inspired you and wish you and your families: Happy Holidays.

See you next year!





5 opmerkingen: