Pagina's

zondag 14 januari 2018

Toolbox and Birthday Candy

Hallo allemaal,

Hello everyone,

Vandaag heb ik de mooie MDF toolbox 2 460.423.730 bewerkt met gesso, acrylverf en structuurpasta.

-

Today I've worked with the beautiful MDF toolbox 2 460.423.730 with gesso, acrylic paint and texture paste.


Dit is het eindresultaat, bij de volgende foto's staat stap voor stap beschreven hoe ik tot het eindresultaat ben gekomen.


This is the end result, the following photo's shows how I got to the end result.

                             
Als eerste heb ik alle onderdelen in de witte gesso gezet.

First I applied white gesso on all the parts of the toolbox.


Daarna heb ik alle onderdelen in de acrylverf gezet en alles licht opgeschuurd.


After that I applied acrylic paint on all the parts and sanded them.


Met een stencil en structuurpasta heb ik deze motieven op een deel van de onderdelen aangebracht. De structuurpasta die ik gebruikt heb, is transparant.


With a stencil and texture paste I applied these patterns on some of the parts. The texture paste that I used is transparent.


De andere onderdelen heb ik bewerkt met een ander stencil en acrylverf. Ik heb dit met een sponsje aangebracht. Door de tweede cirkel op de goeie plek te krijgen heb ik de eerste cirkel op de inmiddels gedroogde verf geplaatst, zodat ik niet de motieven door elkaar krijg.


On the other parts I used a different stencil and acrylic paint, I applied the paint with a sponge. While I used the second circle, I put the first circle on the paint that already had dried, so the patterns wouldn't blend together.


Inmiddels is de structuur pasta ook gedroogd en heb ik Distress Ink in de kleur fossilized amber hier en daar aangebracht.

After the texture paste had dried, I applied Distress Ink in the colour fossilized amber on some parts.


Alle verf is inmiddels ook gedroogd en de toolbox is in elkaar gezet.

All the paint dried and I have put the toolbox together.


Ik had al Distress Ink aangebracht, om te zorgen dat dit blijft zitten doe ik er een laagje Collage Vintage Medium over heen. Om de kleur nog wat intenser de maken heb ik de Collage Vintage Medium gebruikt.

I'd already applied the Distress Ink, but to make sure it stays on, I put Collage Medium over it. To make the colour more intense I used Vintage Medium. 

 

Ik heb de hele toolbox van een laagje Collage Vintage medium voorzien en de op de bovenste randjes turquoise blauw verf aangebracht.

I applied some Collage Vintage Medium all over the toolbox and painted the top edges turquoise.


Ik kon het niet laten om nog wat spetters aan te brengen, dit heb ik met dezelfde blauwe kleur gedaan.

With the same blue paint I apllied some spatters.


Deze cirkels heb ik uit stevig aquarel papier gestanst en bewerkt met twee kleuren Distress Ink. Eerst blauw en daarna de roest kleur. Op de rechter zie je dan hoe de kleuren mooi overlopen en je eigenlijk drie kleuren creëert.

I punched these circles out of sturdy watercolour paper and applied two colours of Distress Ink. First I apllied blue and after that the rusty colour. On the right one, the colours blended together and created a third colour.


Ik heb de met inkt bewerkte delen door de clear embossing poeder gehaald en daarna verhit met de heattool zodat de embossing poeder smelt. Rechts is voor het verhitten en dan is links het resultaat.

I applied clear embossing powder on the circles and heated it with the heattool, so the powder melted. The right one is before heat and the left one is the result.


Dit is het eind resultaat.

This is the end result.


Dit zijn de twee stencils die ik voor deze toolbox heb gebruikt, A4 Tryptich 470.803.046 en A4 Gel Lines 470.803.036.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze tutorial.

Omdat ik 24 januari jarig ben mag ik namens Pronty een Candy weg geven. Je doet mee door hier een reactie achter te laten, de winnaar wordt 25 januari bekend gemaakt. De Candy bestaat het mdf pakket wat ik hier heb gebruikt en ook nog de twee stencils die ik hierbij heb gebruikt.

Hartelijke groeten,

-

These are the stencils I've used, A4 Tryptich 470.803.046 and A4 Gel Lines 470.803.036.

Hopefully I've been able to inspire you with this tutorial.

Because it's my birthday on January 24th, I get to give away a Candy. You can enter by leaving a comment down below, the winner will be anounced on January 25th. The candy you can win consists of the MDF kit and the two stencils that I used today.

Kind regards,



25 opmerkingen:

  1. zoals altijd bij jou weer een prachtig resultaat...uiteraard wil ik graag meeloten om een echte "Folkje"te winnen...Lijkt me ook een reuze handige toolbox!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi geworden Folkje en duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er weer mooi uit Folkje. En ook nog super handig. Loot ook graag mee met de candy. Gr Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi en die blauwe randen bovenop maken het helemaal af.
    Graag loot ik graag mee met deze candy.
    Groetjes
    Ballie (Bennarda).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi geworden Folkje! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag ! Ik loot graag mee voor deze prachtige candy !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi Folkje! Ik vind de kleuren combinatie prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is ie gaaf geworden. Heel mooie kleuren
    Dank je voor de goede uitleg. Ik las allerlei tips om mee aan de slag te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bouwpakket met een prachtig resultaat! Dank je wel voor je duidelijke uitleg en alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Gave kleurencombi!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig, heel mooie creatie. Ik wil je nu dan al feliciteren met je verjaardag en wat fijn dat je een kadootje verloot. Ik doe heel graag mee, mss komt er dan wat meer orde op mijn werktafel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Folkje, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Na de super geslaagde Pronty/DutchDooBaDoo dag gisteren, durf ik de uitdaging wel aan
    De 24e alvast een fijne dag.
    groetjes, Han

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gemaakt Folkje, dit staat mooi in elke kamer! Nog een fijne zondagavond 🙋 groetjes , Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige uitvoering en handig in je kamer
    liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat heb je weer erg mooi gedaan Folkje!
    Handig zo'n bakje!!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk project en mooi gemaakt. Duidelijke uitleg, zodat ik deze techniek ook eens wil proberen en dus een gokje wil wagen. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohjee, ik zag dit op facebook en kon hier niet omheen om toch even te gaan kijken. Heel mooi en wat een duidelijke uitleg hoe je dit maakte.

    Ik wens je alvast een fijne verjaardag al realiseer ik me dat ik bijna een week te vroeg ben. Fijne dag!

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer mooi project gemaakt folkje! Ik maak graag kans op de stencils, door jou weet ik nu hoe leuk het is om daar mee te werken!��
    Mei groetnis, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi project. Zou graag kans maken op de stencils. Gr Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi gemaakt joh! Hele leuke stencils heb je gebruikt. En leuke kleurtjes.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, geniet van je dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooi project mooie stensels goede uitleg.
    gefeliciteed met je verjaardag,ik was de 21 jan jarig

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve allemaal, bedankt voor de reacties en felicitaties
    Vanavond of morgen ga ik de winnares bekend maken van de Candy

    Liefs
    FOLKJE

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Onze oudste dochter heeft een naam uit de hoge hoed getrokken en de winnares is......Simonet, van harte gefeliciteerd, het pakket wordt zo snel mogelijk naar jou toegestuurd
    Groetjes Folkje

    BeantwoordenVerwijderen