Pagina's

dinsdag 6 februari 2018

One is Four

Lieve lezers
Dear readers


Vandaag vier kaarten voor jullie gemaakt uit één A4 vel. vandaar de titel "One is Four"
Today four cards for you made from one A4 sheet. hence the title "One is Four"


Hieronder laat ik jullie zien hoe ik deze kaarten heb gemaakt.
Below I show you how I made these cards.

Een A4 vel aquarelpapier bewerkt met Gesso en laten drogen.
Daarna tissues paper opgeplakt en laten drogen.
An  A4 sheet of watercolor paper edited with Gesso and allowed to dry.
Then apply tissue paper and let it dry



Vervolgens weer bewerkt met een laagje gesso verdund met water omdat ik de achtergrond wilde blijven zien.
Then again processed with a layer of gesso diluted with water because I wanted to continue to see the background.



De achtergrond heb ik op kleur gebracht met distress oxide
I changed the background by coloring it with distress oxide




En daarna aan de slag met de mooie stencils van Pronty
De volgende stencils heb ik gebruikt hiervoor
And then I get started with the beautiful stencils of Pronty
I used the following stencils for this project

Pattern triangles 470.803.043
Dots pattern 470.802.062
Squares 470.801.046
Spirograph 470.803.049
Spirograph 470.803.048



Nog met wat stempeltjes bewerkt 
Still worked with some stamps


 Om de achtergrond nog wat te vervagen heb ik met een witte inkt gesprayed
To blur the background a bit, I sprayed with a white ink


Wat accenten aangebracht met fine lijners
Some accents applied with fine lijners


En het vel in vieren gesneden
And cut the sheet in four


Wat leuke stempel erbij gezocht en ingekleurd met distress inkt
Found some nice stamps  and colored it with distress ink



De kaarten gemat op zwart cardstock 
The cards measured on black cardstock


En zie hieronder het resultaat
And see the result below









Ik hoop dat ik jullie weer wat inspiratie heb gegeven.
I hope I have given you some inspiration again.


Groetjes en tot de volgende post
Greetings and until the next post








3 opmerkingen:

  1. Prachtig, bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Gr. Anny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi Mies! Een goed idee om vier achtergrondjes uit één stuk te maken, die tip
    moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie is het geworden!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen